بنسټونه او سیاسي رهبري

لومړۍ محور ۲۵ بنچمارکونه لري چې ۱۵ بنچمارکونه د هغې باید د ۱۳۹۷ مالي کال کې تطبیق کیدل چې هغوی ټول بشپړ شوي دي. ۱۰ بنچمارکونه نور د ۱۳۹۸ مالي کال لپاره په دې محور کې پلان شوي دي.

ټول 25 فعالیتونه


نه پرمختګ له اداري فساد سره د مبارزې د کمېسیون غړو ټاکل
نه پرمختګ د جمهوري ریاست له لوري د ځانګړی پلټونکي ټاکل
نه پرمختګ له اداري فساد سره د مبارزې کمېسیون ته د ټولو وزارتونو او دولتي ادارو له لوري له اداري فساد سره د مبارزې په تړاو له دریو تر پنځو شاخصونو وړاندې کول. هر کال باید کاري پلانونه تجدید نظر او له فساد سره د مبارزې کمېسیون ته وړاندي شي.
نه پرمختګ له اداري فساد سره د مبارزې کمېسیون له لوري له اداري فساد سره د مبارزې په تړاو د کم تر کمه دوو راپورونو پوره کول
نه پرمختګ د جزا کوډ او مدني کوډ بیا کتنه، تر څو غصب شوې شتمنۍ مصادره شی او هغه وګړي چې په فساد ککړ دي، له دولتي کارونو څخه محروم کړي.
نه پرمختګ د عسکري محاکمو د تشکیل او صلاحیت په قانون کې بدلون
نه پرمختګ د اطلاعاتو د غوښتنې، کیفیت او په موقع د ځواب ورکول او په هرو دریو میاشتو کې د دې اطلاعاتو خپرولو د پالیسیو او طرزالعملونو په تړاو څارنه او پلي کول.
نه پرمختګ اطلاعاتو ته د لاسرسي قانون په اړه د عامه پوهاوي پروګرامونو جوړول او وړاندې کول
نه پرمختګ د ملي شورا د اداري فساد کاري پلان تصویبول
نه پرمختګ له اداري فساد سره د مبارزې کلنی کنفرانس جوړول
بشپړ شوي د قانون حاکمیت او د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې عالي شورا رامنځته کول ( د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې پالیسي جوړونه)
بشپړ شوي په جمهوري ریاست کې د ځانګړي پلټونکې (بازرس) رامنځته کول (په لوړه کچه موضوعاتو په اړه د شکایتونو اورېدل، ثبت کول)
بشپړ شوي د لویې څارنوالۍ تر چتر لاندې د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې د ټولو اړوندو بنسټونو مدغم کول، پرته د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې د څارنې او ارزونې د د ګډي او خپلواکې کمیټې.
بشپړ شوي د اداري فساد پر وړاندې د عدلي او قضایي مرکز جوړول (د اداري فساد جرمونو عدلي تعقیب او څېړنه)
بشپړ شوي د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې د لویې څارنوالۍ د مرستیالۍ رامنځته کول (د اداري فساد جرمونو عدلي تعقیب او څېړنه)
بشپړ شوي د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې د قوانینو او مقرراتو بیا کتنه
بشپړ شوي د سیمه ییزې حکومت والۍ د یوې پالیسۍ تصویب
بشپړ شوي د حسابداري شرکتونو، پلټونکو جواز ورکووني او ټولو عامه ادارو لپاره د ملي سټنډرډونو د رامنځته کولو په موخه د یوه حساب لرونکي قانون رامنځته کول.
بشپړ شوي د لویې څارنوالۍ د تشکیل او صلاحیتونو قانون تصویب
بشپړ شوي د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې د قانون تصویب
بشپړ شوي د افشاء کوونکو د ساتنې یو قانون تصویب
بشپړ شوي له نړیوالو معیارونو سره سم اطلاعاتو ته د لاسرسي قانون تعدیلول او اطلاعاتو ته د لاس رسي کمیسیون پیاوړي کول
بشپړ شوي له اداري فساد سره د مبارزې د اقداماتو په تړاو د ولسمشر مشورتي ناسته
بشپړ شوي د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې او د حکومتولۍ د نویو پالیسیو او د تقنیني اسنادو د تدوین په اړه د مدني ټولنو نظریات په پام کي نیول
بشپړ شوي د لوړ پوړو چارواکو د شتمنیو خپرولو په تړاو د ۱۰۰٪ شرایطو مراعتول.

د امنیتي سکتور اصلاح

دوهم محور ۲۳ بنچمارک لری چې ۵ بنچمارک باید د ۱۳۹۷ مالي کال تر اخره بشپړ شي. له دې څخه ۴ بنچمارک کاملاً بشپړ شوي دي او په یو بنچمارک کې هیڅ پرمختګ نه د شوی. ۱۸ بنچمارک نور د ۱۳۹۸ مالي کال لپاره په دې محور کې پلان شوي دي. د یادونې وړ ده چې څلور بنچمارک چې په مخکنۍ ستراتیژۍ کې په دوهم محور کې شامل وه او بشپړ شوي وه د ستراتیژۍ په تجدید شوې نسخه کې حذف شوي دي. د مخکنیو څلورو بنچمارکونو په شمېر سره په دې محور کې د بنچمارکونو شمېر ۲۷ ته رسیږي چې حذف شوي بنچمارکونه هم چې مخکې بشپړ شوي وه او په اوسنۍ نوې ستراتیژۍ کې شته.

ټول 23 فعالیتونه


نه پرمختګ د کورنیو چارو وزارت او دفاع وزارت پرسونل به د ۹۰٪ په دقت او اعتبار سره د بانکي سیسټم او یا د مبایل له لارې معاشونه تر لاسه کړي.
نه پرمختګ هر کال د اپس سیسټم له لارې د پرسونل تفتیش
نه پرمختګ هر کال د مرکز او قول اردوګانو په سطحه د قومندانانو د چارو ارزونه
نه پرمختګ د هغو کسانو لپاره چې د تحصیلي بورسیو له لارې لېږل کېږي، د ارزونې په موخه یو ډیټابیس جوړ شي.
نه پرمختګ (د قول اردو په سطحه د کورایمس سیسټم پراختیا (د انټرنیت د موجودیت په نظر کې نیولو سره
نه پرمختګ په نظامي محکمو او څارنوالیو کې د قضیو د مدیریت پوره سیسټم فعالول
نه پرمختګ د شهیدانو او معلولینو، د کارکوونکو خپل‌سري رخصتیو، جنګي مهال او نوي جلب او جذب لپاره د ډیټابیس جوړول
نه پرمختګ د قول اردو په سطحه د ملکیتونو د ماډیول پراختیا
نه پرمختګ (د لواوو په سطحه د کورایمس سیسټم پراختیا (د انټرنیت د موجودیت په نظر کې نیولو سره
نه پرمختګ (د محلي پولیسو د کنډکونو په سطحه د کورایمس سیسټم پراختیا (د انټرنیت د موجودیت په نظر کې نیولو سره
نه پرمختګ یو داخلي تفتیش باید په منظم ډول (هر شپږ میاشتې) د ورکړل شویو پروژو د قراردادونو بیې وڅېړي.
نه پرمختګ په دفاع وزارت کې د ملي اردو د منسوبینو د جرمونو د څېړنې ریاست د یوه خپلواک بنسټ په توګه لوړول چې په مستقیم ډول د دفاع وزیر له لوري وڅارل شي.
نه پرمختګ د دفاع وزارت اداري، تدارکاتي او بشري سرچینو برخې ډېری غیر نظامي بستونه ملکي کېدل (باید په یاد ولرو چې د تدارکاتو برخه باید څو نظامي غړي هم ولري)
نه پرمختګ د کورنیو چارو وزارت اداري، تدارکاتي او بشري سرچینو برخې ډېری غیر نظامي بستونه ملکي کېدل (باید په یاد ولرو چې د تدارکاتو برخه باید څو نظامي غړي هم ولري)
نه پرمختګ دفاع وزارت دي خپل شپږ میاشتنې د تفتیش راپورونه د ملي امنیت شورا او د چارو ادارې ته وړاندې کړي
نه پرمختګ د کورنیو چارو وزارت دي خپل شپږ میاشتنې د تفتیش راپورونه د ملي امنیت شورا او د چارو ادارې ته وړاندې کړي
نه پرمختګ د ملي اردو ټول منسوبین به د ۹۵٪ په حداقل دقت او اعتبار سره د بایومټریک په (APPS) سیسټم کې راجسټر شي
نه پرمختګ د پولیسو ټول منسوبین به د ۹۵٪ په حداقل دقت او اعتبار سره د بایومټریک په سیسټم کې راجسټر شي
نه پرمختګ د ملي اردو په تعلیمي نصاب کې باید له اداري فساد سره د مبارزې مواد ځای پر ځای شي.
بشپړ شوي د لوړو امنیتي ځواکونو د ترفیعاتو او د ګمارنو د څارنې او لارښوونې لپاره د څارنې د عالي بورډ ټاکل.
بشپړ شوي د دفاعي سکتور ستراتېژي ، بودجه او پلان جوړول: (1) د دفاعي بودجې د جزئیاتو او د دفاعي ستراتېژۍ بیله کومه شرطه خپرول، (2) د دغه سکتور لپاره د اداري فساد پر وړاندې د مبارزې د یو کاري پلان خپرول
بشپړ شوي له پټو تدارکاتو څخه څارنه: (1) د محرم تدارکاتو د څارني د مېکانیزمونو خپرول، (2) پارلمان ته د امنیتي او دفاعي سکتورونو په تړاو د پلټنې مفصل راپورونو وړاندې کول
بشپړ شوي د کورنیو چارو وزارت څخه د افغانستان د عامه نظم او سرحدي پولیسو انتقال د دفاع ملي وزارت ته، او د ټولو لوړو پوړو قومندانانو ارزونه

د اړیکو پر ځای د وړتیا او لیاقت په بنسټ ګمارنې

درېیم محور کې ۱۱ بنچمارکونه دي چې درې بنچمارکونه د ۱۳۹۷ مالي کال تر پایه باید بشپړ شي. ۸ نوره بنچمارکونه د ۱۳۹۸ مالي کال لپاره پلان شوي دي چې په راتلونکو راپورونو کې به د هغوی د پرمختګ د څرنګوالي په اړه معلومات وړاندې شي.

ټول 11 فعالیتونه


نه پرمختګ د کار او ټولنیزو چارو وزارت به د تقاعد یوه بسته د (تقاعد ته د هڅونې طلايي بسته) او د ملکي خدمتونو مامورینو لپاره چې له ملکي خدمتونو څخه خلاص شوي دي، تعلیمي انتخابونه وړاندي کوي، اماده کړي.
نه پرمختګ کم تر کمه ۵۰۰۰ تنه د عامه خدمتونو هغه کارکوونکي چې ضعیف کارکرد لري، تقاعد ته وهڅول شي او یا د هغوی لپاره تعلیمي انتخابونه وړاندي شي تر څو غوره فعالیتونه ولري او یا ملکي خدمتونه ترک کړي.
نه پرمختګ د له اداري فساد سره د مبارزې برخې کارکوونکو په ګډون د دولتي ادارو د کارکوونکو لپاره کړن‌دود اماده کول
نه پرمختګ د لوړپوړو چارواکو او دولتي کارکوونکو د شتمنیو د څېړني او ثبت اداره یو سیسټم جوړ کړي چې په هغه کې له نورو ادارو سره ټول امضا شوي هوکړه‌لیکونه هم شامل وي
نه پرمختګ د کار او ټولنیزو چارو وزارت او مالیې وزارت به په بایومټریک سیسټم کې د متقاعدینو د ثبت بهیر پوره کړي
نه پرمختګ د احصایې او معلوماتو ملي ادارې له لوري د ټول هېواد ښوونځیو سروې کول
نه پرمختګ د پوهنې وزارت او لوړو زده‌کړو وزارت به د اداري فساد پر وړاندې مبارزې کلني پلان کې د احصایې او معلوماتو ملي ادارې موندنې ځای پر ځای کړي
نه پرمختګ د لوړپوړو چارواکو او دولتي کارکوونکو د شتمنیو د څېړني او ثبت اداره یو سیسټم جوړ کړي چې په هغه کې له نورو ادارو سره ټول امضا شوي هوکړه‌لیکونه هم شامل وي
بشپړ شوي د ټولو بستونو لپاره عمومي اعلان او د سیالۍ له مخې ګمارنه
بشپړ شوي د اداري فساد سره د مبارزې لپاره په ډلییز او انفرادي توګه د لاس ته راوړنو په برخه کي ، د ملکي خدمتونو د کارکوونکو د تقدیر لپاره د ډالیو د پروګرام معرفي کول
بشپړ شوي د ۴۰۰۰ نویو شامل شویو کارکوونکو لپاره د اداري فساد د موضوعاتو او د عامه ادارې په اړه د روزنیزو کورسونو د جوړولو لپاره د عامه خدمتونو د روزنیز مرکز بیا رامنځته کول

د فاسدینو عدلي تعقیب

څلورم محور کې ۱۹ بنچمارکونه دي چې ۶ بنچمارکونه د ۱۳۹۷ مالي کال تر پایه باید بشپړ شي او له دې جملې ۴ یې بشپړ شوي دي او ۲ بنچمارکونه یو څه اندازه بشپړ شوي دي او ۱۳ نور بنچمارکونه د ۱۳۹۸ مالي کال لپاره پلان شوي دي.

ټول 19 فعالیتونه


نه پرمختګ په تقنین ریاست کې د اصلاحاتو راوستلو په موخه کاري پلان ترتیبول
نه پرمختګ په حقوقو ریاست کې د اصلاحاتو راوستلو په موخه کاري پلان ترتیبول
نه پرمختګ د دولت د قضیو په ریاست کې د اصلاحاتو راوستلو په موخه کاري پلان ترتیبول
نه پرمختګ د استاژ د کمېټې د غړو ډېرول تر څو له مقننه، قضایه، اجرايیه قوو او اکاډمیکو او بهرنیو متخصصینو په ګډون له مدني ټولنو څخه غړي شامل کړي.
نه پرمختګ د مجرمینو سپارلو او له پولې ها خوا جرمونو په موخه بحثونه او هوکړې ته رسېدل
نه پرمختګ ټولو محکمو ته هدایت ورکړل شي چې ټولې محکمې په ښکاره ډولت تر سره شي، ماسیوه له هغو چې قانون یې یادونه کړې ده چې په محرم ډول باید وشي
نه پرمختګ لویه څارنوالي باید ناامنه ولسوالۍ چې څارنوالان نه لري وپېژني او کم تر کمه ۲۰ اضافه څارنوالان هغو ولسوالیو ته ور وپېژني.
نه پرمختګ د غیر قانوني شتمنیو د اعادې په تړاو د بحثونو او هوکړې ته رسېدل
نه پرمختګ له اداري فساد سره د مبارزې د ټولو قضیو په اړه چې محکمې یې پر وړاندې پرېکړه کوي، خپاره شي، خو ماسیوه له هغو چې د هغوی نه خپرول په قانون کې مخکې له مخکې ښودل شوي دي
نه پرمختګ د قانون د عادلانه پلي کولو او له روڼتیا څخه د ډاډ تر لاسه کولو په موخه، د اداري فساد پر وړاندې مبارزې له محکمو څخه د صوتي څارنې رامنځته کول، د اداري فساد ټولو قضیو ته د رسېدنې اجراات ثبت باید شي.
نه پرمختګ د محکمو او د محکمو د اجرااتو د خپرولو لپاره تلوېزیوني چینل جوړول
نه پرمختګ لویه څارنوالي باید د څېړنو، محاکمو، محکومیتونو او د توقیفونو د اجرا راپورونه د قانون د حاکمیت او له اداري فساد سره د مبارزې عالي شورا ته وړاندې کړي.
نه پرمختګ د لويي څارنوالي له اداري فساد سره د مبارزې برخې په اغېزمن او غوره ډول د اداري فساد قضیې ثبت او وڅاري او له هغو څخه راپورونه ورکړي او په کلني ډول د قضیو سلنه، چې له هغه څخه: ۱) څېړنو ته راجع کول؛ او ۲) له څېړنو څخه محاکمو ته لېږدول کېږي، لا ډېر کړي.
50فیصده بشپړ شوي د اداري فساد په اړه د محکمو د ټولو پرېکړو خپرول، بیله هغو استثنايي مواردو چي په قانون کي د هغه د نه خپراوي وړاندوینه شوې ده.
50فیصده بشپړ شوي لویه څارنوالي باید له اداري فساد سره د مبارزې د عدلي او قضایي مرکز ټولې پرېکړ‎ې په انلاین ‌ډول سره د قانون سره سم خپرې کړي.
بشپړ شوي لویه څارنوالي باید هغه نا امنه ولسوالۍ چې څارنوالان نه لري په ګوته او لږ تر لږه ۴۰ څارنوالان نوموړو ولسوالیو ته ور وپېژني.
بشپړ شوي د خوندي آرشیف جوړولو د پلي کېدو په ګډون په محکمو کي د قضیو د سیستم پیاوړي کول
بشپړ شوي د شکایتونو د اوریدنې کمیټې جوړول
بشپړ شوي د نویو پالیسیو ترتیب، د پروسو تحلیل او د ستراتیژۍ د پلي کېدو او څارنې لپاره په ستره محکمه کې د یوې داخلي کمیټې جوړول.

د پیسو تعقیب

پنځم محور ۱۳ بنچمارکه دی، ۱۰ بنچمارک باید د ۱۳۹۷ مالي کال تر پای پورې بشپړ شي او ۳ بنچمارک د ۱۳۹۸ مالي کال لپاره پلان شوي دي.

ټول 13 فعالیتونه


نه پرمختګ د دولتي شرکتونو د څارنې د هیئت رامنځته کول
نه پرمختګ د تدارکاتو د ملي ادارې طرزالعمل ته باید داسي بدلون ورکړل شي چې د قراردادونو د عملي کېدو لپاره شرط دا وي، چې د دولتي قراردادونو د ورکړې پوره متن او په هغو کې بدلون باید خپاره شي.
نه پرمختګ د اډیس ټکس د مالیاتي نوښت او د راپور ورکونې عمومي معیارونو عملي کول
بشپړ شوي د ملي تدارکاتو د ادارې او کمیسیون رامنځته کول
بشپړ شوي لویې څارنوالۍ ته د مالي جرمونو پر وړاندې د مبارزې د کاري ټیم لېږل.
بشپړ شوي افغانستان باید د نړیوال سوداګریز سازمان غړیتوب تر لاسه کړي
بشپړ شوي په دولتي تدارکاتي سیستم او تدارکاتو کې روڼتیا ترسره کولو او قراردادونو په هکله د اطلاعاتو شریکولو، لاسرسي، ذخیرې، خپرولو او راټولولو اړوند کارکوونکو د ظرفیت لوړولو لپاره د اړینو ظرفیتونو، سرچینو او وړتیاوو ساتل
بشپړ شوي د بررسی د عالی ادارې د قانون د بیاکتنې له لارې د بررسی عالي ادارې پیاوړتیا
بشپړ شوي د مالي اقدام ځانګړي ګروپ (FATF) خړ لست څخه د افغانستان نوم لیري کول
بشپړ شوي د آدیس د مالیاتي نوښت غړیتوب ترلاسه کول.
بشپړ شوي د ګمرکونو نړیوال سازمان او آروشا اعلامیې سره سم د ګمرکي خدمتونو د اصلاح په موخه د کلني تطبیقي پلانونو ترتیبول.
بشپړ شوي په ویب سایټونو کې د ګمرکي دفترونو او سرحدونو د کړنلارو او نرخونو اعلانول
بشپړ شوي د شتمنیو بیا راګرځونې په موخه د شتمنیو بیا راګرځونې ریاست او کابل بانک د تصفیه کوونکي کمیټي لخوا له هیواده بهر د دوه اړخیزو حقوقي همکاریو لیږل.

د اقتصادی بنسټونو ښه والی

شپږم محور ۱۱ بنچمارک لري چې 5 بنچمارک د ۱۳۹۷ مالي کال تر پای پورې باید بشپړ شي او له دې څخه یې ۴ دانې بشپړ شوي دي او یو بنچمارک ۷۵٪ پرمختګ کړی دی. ۶ بنچمارک نور د ۱۳۹۸ مالي کال لپاره پلان شوي دي.

ټول 11 فعالیتونه


نه پرمختګ د منرالونو د تخنیکي کمېټې رامنځته کول
نه پرمختګ د نفت او ګازو د تنظیم اداره به د تیلو د واردولو په تړاو نوي مقررات وضع کړي
نه پرمختګ د ذینفع مالکیت د قانون یا مقررې تصویبول
نه پرمختګ په کابل کې د افغانستان د ثبت مرکزي ادارې د خدمتونو تر یوه چتر لاندې پوره کول
نه پرمختګ ه دریو ولایتونو کې د افغانستان د ثبت مرکزي ادارې د خدمتونو تر یوه چتر لاندې پوره کول
نه پرمختګ د ثبت مرکزي ادارې او د فکري ملکیتونو له لوري د نویو جوازونو د صدور او یا هم د نوي کولو اطلاعات په بیومټریک ډول ثبتول
د اجرا وروستي پړاوونه د نفت او ګاز د تنظیم د نوی تاسیس شوی ادرای د بودجې او اداري جوړښت تصویب
بشپړ شوي د نفتو ګاز د نوی قانون تصویبول چې د نفتو ګاز د تنظیمول ادراې د جوړولو لامل ګرځي.
بشپړ شوي د کانونو نوی قانون تصویب د ادرای فساد سره مبارزی نوی احکامو په نظر کی نیولو سره ۱) د قراردادونو خپرول د اعتبار ورکولو لپاره یو شرط دی.۲) د عوایدو خپرول ۳) د ذینفع مالکیت ښکاره کول.
بشپړ شوي د شرکتونو د نوي قانون تصویب
بشپړ شوي د افلاس د نوی قانون تصویب